Zdravý jídelníček po sportovní aktivitě

Muži se zpravidla věnují sportům, při kterých ze sebe vydávají množství energie a odhodlání. Jelikož jsou to silní jedinci, posilování a vytrvalostnímu pohybu věnují velké množství času. A po náročném tréninku je dobré sáhnout po potravinách, které jim pomůžou k regeneraci svalů a nastolení správné životosprávy.
sušené meruňky a švestky

Žádný prášek, ale hodnotné potraviny

Po každém tréninku je nutné doplnit do těla proteiny, cukry a bílkoviny. Většina mužů volí potravinové doplňky ve formě rozpustného nápoje, který jim tyto složky pomůže do těla lépe dostat. Lepší volbou je však čerstvá a hodnotná strava, díky které nic po tréninku nezanedbáte a budete se cítit daleko lépe. Na rozdíl od zmiňovaných proteinových prášků mají tyto potraviny chuť a tak se vám budou konzumovat snadněji.
1.     OŘECHY – Ořechy obsahují vitamíny a velké množství minerálních látek, které jsou zcela významné pro zdravé stravování a doplnění energie. Obsahují vysoký podíl bílkovin, které potřebujete po sportu doplnit a zdravých prospěšných tuků. Jsou dobře stravitelné a už pouhých 50 gramů, vám pokryje hodinu sportovní aktivity. Vhodné jsou lískové ořechy, mandle, kešu nebo pistácie (vše v nesolené podobě).
2.     KEFÍR A TVAROH – Obsahují velké množství bílkovin, které je nutné doplnit. Jsou to hodnotné mléčné výrobky, které vás po sportu zasytí, jsou výživné a v kombinaci s dalšími surovinami vám dodají zdravé bílkovinné jídlo.
plato vajec
3.     VAJÍČKA – Samotnou kapitolou jsou vajíčka, které obsahují hodně bílkovin. Vajíčka by měli tvořit základ vašeho jídelníčku obzvláště po sportovní činnosti. Na co si dejte pozor je vaječný žloutek, který nemá žádné plnohodnotné výživné vlastnosti. Doporučují se proto konzumovat jen bílky.
4.     SUŠENÉ OVOCE – Sušené ovoce dodá vašemu tělu potřebný přísun sacharidu v podobě zdravých cukrů. Neslazené a nesířené je dobré hlavně po pohybové aktivitě konzumovat brusinky, ananas, banán, meruňky a fíky.
Do vašeho jídelníčku po aktivním pohybu můžete zařadit i arašídové máslo, čaje na regeneraci svalů, zázvor a vitamín C. Tyto potravinové doplňky vám pomůžou dostat do těla vše, co po cvičení potřebuje a to bez konzervantů a nevhodných polotovarů.

Zdravý jídelníček po sportovní aktivitě
4.5 (90%)6